PR: Ouch! Fortæller historien

By | december 21, 2019

Nogensinde får den følelse, at din pr program ikke gøre meget om opførsel af dine vigtige uden for publikum? Disse målgrupper, hvis handlinger har de største indvirkning på din virksomhed?
Chancerne er din PR indsats er fokuseret primært på lokalsam-kationer taktik og ikke på den proces, der er nødvendige for at virkelig flytte disse centrale publikum opfattelser, og dermed adfærd i din retning.
Hvilket betyder, at du har gået glip af sweet spot for public relations.
Ouch!
At sweet spot kan opsummeres i blot to sætninger:
Folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er pr mission opnået.
Nu er der intet galt med kommunikation taktik. De er nødvendige “lastdyr” der passer fint på det rette tidspunkt, som du snart vil bemærke.
Så hvis du mener, at det endelig kan være tid til at udnytte denne PR sweet spot, kan du starte på denne måde.
Bare der er dine vigtigste udenfor publikum? Kunder og kundeemner, selvfølgelig. Men hvad med medarbejdere, minoriteter, beboere, politisk og labor fagforeningsledere, handel og business samfund, blandt andre?
Rangordne dem i rækkefølge af betydning for din operation og lad os arbejde på din #1 ekstern målgruppe.
Intet kan ske indtil du vide, hvad medlemmerne af publikum synes om organisationen. Og det betyder, at interagere med dem mens spørger masser af dybdeborende spørgsmål og overvåge deres opfattelser. Har de hørt om virksomheden, dens produkter eller tjenester? Hvad mener de om dem? Registrerer du negativitet, unøjagtigheder, misforståelser eller endda foruroligende rygter?
Med slags oplysninger, er du klar til at sætte ned din korrigerende pr mål. Eksempler kunne være at imødegå rygtet med sandheden, eller korrigere en unøjagtig tro eller afklare en sårende misforståelse.
Nu, du har brug for den rigtige strategi, en, der får du herfra til dit mål. Heldigvis er der kun tre strategier, du kan bruge i forbindelse med en udtalelse udfordring som denne: oprette perception (mening) hvor der kan ingen være, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Dit mål vil føre dig til den rigtige strategi valg.
Det er tid til at sætte på din writer’s hat og levere en virkelig lydhør besked til målgruppen. Først og fremmest skal du være overbevisende, når du siger at den uheldige misforståelse, unøjagtighed eller rygte er usande, og derefter lægge ud at sandheden creditably. Stræbe efter klarhed, overtalelsesevne, troværdighed og, hvis det overhovedet er muligt, en overbevisende tone.
Din “lastdyr” står tålmodigt klar til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Fordi der er så mange sådanne taktik, skal du vælge omhyggeligt og kontrollere lige så omhyggeligt, hver taktik har en dokumenteret for at nå folk som dem, der udgør din målgruppe. Taktik spænder fra radio og avis interviews, nyhedsbreve og pressemeddelelser til e-mails, op-Red., taler og mange, mange andre.
Hvad med fremskridt? Gør du noget? Bedste måde at finde ud af er at re overvåge opfattelser/udtalelse i denne målgruppe, nu hvor din kommunikation taktik har været undervejs i seks til otte uger. Interagere igen med target publikum medlemmer ved hjælp af de samme spørgsmål du brugt første gang omkring. Hvad du ønsker at se er opfattelser begynder at afspejle korrektioner i meddelelsen båret af din kommunikation taktik. Med andre ord, Leder du efter udtalelse/opfattelser, der har ændret sig i din retning.
Tale om systemer til hurtig varsling! Når du betaler opmærksomhed regelmæssigt til din vigtigste eksterne målgrupper, bliver du løbende opmærksom på, at visse adfærd kan være at få klar til at lægge negativt pres på din virksomhed. Som giver dig tid til at spersuade de interessenter, der udgør denne målgruppe til din tankegang, således flytte dem til at træffe foranstaltninger, der fører til succes i din organisation.
udgangen

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 800 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.