Flytte nøglen publikum til at gribe ind?

By | juli 14, 2019

Du ved, de virkelig vigtige uden for grupper af mennesker hvis adfærd kan hjælpe eller hindre enhver virksomhed, non-profit eller association manager i hans eller hendes mål? Er du overbevise disse centrale aktører – især dem hvis opførsel påvirker din enhed mest – at din måde at tænke, derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes?
Åh, som en manager, du siger du er dækket i denne henseende – din pr hold er reoler op nogle saftige print og broadcast placeringer, og du siger slags engagementer er hvad din PR program handler om?
Med fare for at blive en skunk på denne picnic, foreslår jeg, at du overveje at udvide din pr felt-of-brand hvor det bedste tilhører, på din enhed centrale eksterne interessenter adfærd snarere end lejlighedsvis reklame placering.
Her er hvorfor. De mennesker du håndtere opfører sig som alle andre – de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Forlader du lidt andet valg end at beskæftige sig hurtigt og effektivt med disse opfattelser (og deres følge på adfærd) ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte de vigtigste eksterne målgrupper til handling.
Og det betyder, ved hjælp af en brugbar PR blueprint for at gøre arbejdet. For eksempel, handle mennesker på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Overvej et øjeblik hvad resultaterne af denne tilgang til PR kunne være. Kunder begyndt at gøre gentagne køb og endda udsigter begyndt at gøre forretninger med dig; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; Velkommen afvisninger i show room besøg; stigende medlemskab programmer, og samfundsledere begynder at søge dig ud; nye tilgange af kapital givere og angive kilder ikke at nævne politikere og lovgivere visning dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Så hvem skal gøre arbejdet? Din egen fuldtids pr personale? Et par folk tildelt af Corporate til din enhed? En udenfor PR agenturet holdet? Uanset hvor de kommer fra, de behøver for at være begået dem, PR blueprint og dens gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning.
En lille advarsel. Bare fordi nogen beskriver sig selv som en pr-person kan ikke garantere de har købt det hele farsbrød. Gøre visse pr folk tilknyttet din enhed virkelig tror – dybt ned–hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Layout PR blueprint for dem, især din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores administrerende direktør? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Hvis dit budget vil bære den betydelige udgifter for professionel undersøgelse virksomheder, med alle midler bruge dem i opfattelsen overvågning faser af dit program. Men husk på at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål støttes af undersøgelsen counsel input: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.
Tid til at sætte dit PR mål, der står en god chance for at gøre noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdaget under din nøgle publikum perception overvågning. Det kunne være at ordne den farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor.
Næste trin er den rigtige strategi, som fortæller dig, hvordan vi kommer videre. Og husk at der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse og mening udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Da den forkerte strategi pick vil smage ligesom marinara sauce på din vigtigste lime pie, være sikker på, den nye strategi passer komfortabelt med din nye pr mål. Du ønsker ikke at vælge “Skift” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Tid til nogle hårde arbejde. Skrive en bevægende budskab og sigter det mod medlemmer af din målgruppe. Som altid, er crafting action-tvinger sprog for at overbevise et publikum til din tankegang hårdt arbejde. Hvilket er grunden til du har brug for din first-string varsity forfatter, fordi han/hun skal skabe nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de skal rette noget og flytte opfattelse/mening mod dit synspunkt, hvilket fører til adfærd du målretter.
Jeg ville prøve det på min PR kolleger for virkning og overtalelsesevne. Vælg derefter kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Fordi troværdigheden af en besked er ofte afhængige af midlerne anvendes til at levere det, kan du beslutte at afsløre det før mindre møder og præsentationer i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser. Opkald til statusrapporter vil snart blive hørt, hvilke signaler du og din PR team til at få travlt på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil holde øje meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Af den måde, er vi ikke heldige, hvis ting nogensinde sinke, kan vi blot fremskynde spørgsmål ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser?
Så, hvad du virkelig ønsker den nye PR plan at opnå er at overtale dine vigtigste uden for interessenter til din tankegang, derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling.
Ja, kraftfulde er et stærkt ord, men bestemt ikke for stærk, når de mennesker du beskæftige sig med, faktisk opfører sig som alle andre – de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder de høre om dig og din operation. Forlader du lidt andet valg end at beskæftige sig hurtigt og effektivt med disse opfattelser ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte dine vigtigste eksterne målgrupper til handlinger ønsker du.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1310 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *